Chris, vergiss es einfach. Kennst Du nicht den Film Harry & Sally?
Männer und Frauen können nicht einfach nur befreundet sein
Harry Burns: You realize of course that we could never be friends.
Sally Albright: Why not?
Harry Burns: What I'm saying is - and this is not a come-on in any way, shape or form - is that men and women can't be friends because the sex part always gets in the way.
Sally Albright: That's not true. I have a number of men friends and there is no sex involved.
Harry Burns: No you don't.
Sally Albright: Yes I do.
Harry Burns: No you don't.
Sally Albright: Yes I do.
Harry Burns: You only think you do.
Sally Albright: You say I'm having sex with these men without my knowledge?
Harry Burns: No, what I'm saying is they all WANT to have sex with you.
Sally Albright: They do not.
Harry Burns: Do too.
Sally Albright: They do not.
Harry Burns: Do too.
Sally Albright: How do you know?
Harry Burns: Because no man can be friends with a woman that he finds attractive. He always wants to have sex with her.
Sally Albright: So, you're saying that a man can be friends with a woman he finds unattractive?
Harry Burns: No. You pretty much want to nail 'em too.
Sally Albright: What if THEY don't want to have sex with YOU?
Harry Burns: Doesn't matter because the sex thing is already out there so the friendship is ultimately doomed and that is the end of the story.
Sally Albright: Well, I guess we're not going to be friends then.
Harry Burns: I guess not.
Sally Albright: That's too bad. You were the only person I knew in New York.
und hier noch mal auf deutsch: (ändert aber nichts daran, daß Du über kurz oder lang mit Deiner besten Freundin schlafen willst)
"Wir werden nichts weiter sein als Freunde, einverstanden?" - "Grossartig. Freunde, das beste was es gibt." - "Dir ist natürlich klar, dass wir nie Freunde sein können?!" - "Wieso nicht?" - "Was ich sagen will, und das soll keine Anmache sein, weder versteckt noch offen, Männer und Frauen können nie Freunde sein! Der Sex kommt ihnen immer wieder dazwischen." - "Das ist doch garnicht war. Ich hab eine Menge männlicher Freunde, mit denen sexuell nichts läuft." - "Hast du nicht." - "Hab ich wohl." - "Hast du nicht." - "Wenn ich es dir sage..." - "Das glaubst du doch nur." - "Heisst das, ich hab Sex mit diesen Männern, ohne dass ich es weiss?" - "Ich sage nur, dass sie alle gern mit dir schlafen wollen!" - "Das wolln sie nicht!" - "Wolln sie." - "Das wolln sie nicht!" - "Wolln sie!" - "Wie willst du das wissen?" - "Weil kein Mann nur mit einer Frau befreundet sein kann, die er attraktiv findet. Er wird immer mit ihr schlafen wollen!" - "Du sagst also, ein Mann kann mit einer Frau nur befreundet sein, wenn er sie nicht attraktiv findet?" - "Nein, die wird er genauso gern bumsen wollen." - "Und was ist, wenn sie nicht mit dir schlafen wollen?" - "Das spielt kein Rolle. Sex steht immer im Raum. Und die Freundschaft ist zum scheitern verurteilt. Damit ist die Geschichte zuende." - "Das bedeutet, wir werden nie Freund sein." - "Scheint so.." - "Zu dumm. Du warst der einzige Mensch, den ich in New York kannte."